Alla inlägg under mars 2011

Av Nellie Hornesjö - 3 mars 2011 16:13

Så är då lilla Smilla på väg hem till Malmö och jag måste erkänna att det blev inga tårar för familjen som hämtade henne var så underbara och allt kändes så rätt.

Man såg direkt att det uppstod kärlek mellan Smilla och matte och även barnen var så förtjusta i henne.

När de kom så tog vi bort alla hundar utom Smillas mamma och pappa, vet ju att våra hundar gärna tar över när det kommer folk och vill vara den som får mest uppmärksamhet, men nu var det ju faktiskt Smilla som skulle ha allt.

  

Första kontakten och då vill Nellie och Qling också vara med

 

Att få Qling att flytta sig är inte lätt och finns det ett knä att få sitta i så blir det ännu svårare.

Snart var det dax att bege sig hemmåt, men innan fick Smilla leka av sig lite på tomten    En klapp   Så var det då dags att snart sätta sig i bilen för en massa timmars vila, så det var nog bäst att kissa lite innan  

Så är det bara att säga hej då och lycka till.

  

Av Nellie Hornesjö - 3 mars 2011 06:50

Idag vid ca 11-tiden kommer familjen från Skåne för att hämta hem sin lilla Smilla. Oj, vad tomt det kommer att bli utan henne, men som matte säger, vi föder inte upp hundar för att spara utan för att göra andra glada och lyckliga.

Matte har i alla fall badat, klippt klorna och gjort Smilla fin för hemgång. Vilken tjej hon är, matte fattar inte hur hon kan vara så cool när hon ska badas. Matte ställer henne i badkare och duschar henne och hon bara står där och njuter, sedan när hon får ligga i mattes knä för att bli torkad så nästan somnar hon, ja hon är för go säger matte.

Matte lovar att uppdatera med lite bilder efter när familjen har varit här och hämtat henne. Sedan får bloggen leva kvar ett tag men utan några uppdateringar. Sedan hoppas matte att hon snart ska kunna påbörja Olgas blogg och berätta lite om henne och de blivande valparna. Men innan dess så ska Olga börja löpa och få bekräftat att hon sedan väntar valpar.

Sen kanske det blir jag igen om ca ett år, det får tiden utvisa.

Nellie

Av Nellie Hornesjö - 1 mars 2011 07:09

Ibland hinner man inte med och så kan det även vara med bilderna som jag tar.

  

Bilden ska föreställa Smilla i språng, men med alla hennes snabba rörelser och en felinställd kamera, så blir det så här.

Men roligt hade vi som vanligt ute och hon gillar att busa med alla. Men även för en lekfull liten tjej så vill man ha kärlek också.

  Snälla pappa kan du inte bry dig om mig istället för att titta på flyttfåglarna, de är ju så långt borta och du kan inte ta dem i alla fall.

  


Mamma får jag en puss av dig, sedan kan du väl berätta för pappa att det är mig han ska bry sig om när vi är ute och leker.

Fast jag kan ju inte vara stilla hur länge som helst 

   

Så här kommer jag    Ser ni mig, jag vill busa

Se Smilla dansar gammal dans och se sån stil hon har.

 Titta en pinne som sticker ut   

Undrar om jag kan hoppa på den

  

Får nog lägga ner den här leken idag. Tycker jag hör att matte ropar att vi ska in och jag ska ju sova min skönhetssömn nu när matte och husse åker till bowlingen.

Blir att busa mer med mina hundkompisar i eftermiddag.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards