Alla inlägg under januari 2011

Av Nellie Hornesjö - 31 januari 2011 08:01

Oj vad veckorna går fort, tänk att jag har varit mamma nu i dryga sex veckor. Gissa om de jagar mig nu, men jag vill egentligen inte ge dem något di, det gör så förbaskat ont när de biter sig fast i mina tuttar. Men igår så fick jag följa med matte, husse, Sally, Olga och Qling till Djurgården, det var ju så att jag skulle inte få följa med hade matte sagt, mycket för att hon var rädd om mig och mina tuttar. Men så satt matte i telefon medan husse gjorde iordning bilen och tog ut hundarna. När matte kommer ner så får hon se Olga i hallen, matte säger då till husse "jag trodde du hade satt ut hundarna i bilen", klart att han hade men han hade tagit fel hund, han hade tagit mig istället och jag var ju så lycklig över det. Matte undrade om husse hade blivit helt galen, hur kan man ta fel på en orr och blå, men okej sa matte, de får följa med båda två.  Gissa om jag njöt när jag äntligen efter sex veckor fick vara med mina kompisa ute och leka på annan mark än vår egen. Jag träffade en massa nya kompisar, både stora och små, men bäst av allt var att bara få vara för mig själv och gå där och lukta i marken.

När vi kom hem så sov vi gott i flera timmar. På kvällen efter att matte och husse hade ätit middag så fick mina valpar leka av sig med oss vuxna hundar, men så la sig husse på golvet och då var han med ens mycket roligare än hundarna, mina småttingar har ju kommit på att om man biter riktigt hårt så skriker de och de tycker de är rätt roligt. Matte skickade då ut alla stora hundar i hallen för husse tyckte att det blev rätt jobbigt med 13 hundar som alla skulle vara på honom när han låg på golvet. Matte plockade fram kameran och tog en liten film av det gulliga gänget på golvet.


 


Av Nellie Hornesjö - 30 januari 2011 08:02

Ja jag vet att matte var slö igår och inte gjorde några uppdateringar, men ibland hinner hon inte med, säger hon. Sedan strular hennes dator också, så hon skriver och skriver och när hon sedan ska lägga ut detta så försvinner allt och då tappar hon tålamodet, jo hon kan faktiskt göra det.

Men gårdagen började som vanligt med att vi alla lekte med mina ungar medan matte städade i hagen. De har ju lärt sig nu att vara med de andra hundarna så de vill inte vara kvar inne i hagen om de inte sover.

 

Som vanligt var vi ute och lekte och gjorde våra behov. Matte är mycket stolt över ungarna för de vet precis vad de ska göra när de kommer ut och då sitter de alla och bajsar och kissar.

Senare under eftermiddagen kom vår lillhusse Per med hans familj. Hans fru Nasek och barnen har varit i Irak i två veckor så de hade inte hunnit se oss innan de åkte. Men nu var de så nyfikna. Alla föll för min Smilla   , men tyckte också om de andra, Allan blev mest förtjust i Saga.    Alla vi vuxna hundar blir ju också så glada när de kommer och tycker att de ska intressera sig för oss också.

  

  Hanna är ödmjuk och bryr sig om Nellie också-

   Nog ser Nasek förtjust ut.

  

Vi var tvugna att stänga ute några av de stora för annars så tar de över, här har Qling satt sig i Allans knä, för han vill ju vara den som är mest omtyckt av barnen..  Någon som förstår att man lägger sig på annan plats är    När han har fått hälsa så är han nöjd.

Efter att Per och familjen hade åkt hem så sov både mina ungar och vi andra jättemycket, det tar på krafterna att vara social. Tyvärrr blev då mina ungar pigga klockan 02.10 i natt istället och trodde att det var matdags, men matte brydde sig inte om dem och snart somnade de om igen och sov till klockan 06.00

Idag ska några av mina kompisar få åka på cockerträff, men jag får inte följa med har matte sagt, jag kommer nog att bli ledsen när de ger sig iväg, jag skulle så gärna vilja leka med lite andra hundar.

Men jag får säkert något gott när de åker, så jag reder mig nog.

Nellie

Av Nellie Hornesjö - 28 januari 2011 16:57

God morgon sa matte när hon kom ner till oss i morse. Sedan blev det att sätta igång med mat och städning av ungarnas hage.

När allt var klart så fick jag och mina kompisar leka med valparna medans matte och husse intog sin frukost.

Mitt på dagen när det var som varmast fick vi alla 13 hundar vara ute på tomten och leka, det blir ju inte så där jättelänge för de små, men lagom för att alla ska hinna kissa och bajsa och leka lite. Ingen av dem visar att de tycker att det är kallt. Det blev som vanligt att matte tog lite bilder, men hon tog en annan kamera idag och var naturligtvis inte nöjd när hon tittade på bildera, så mer än hälften åkte i papperskorgen, men en liten saga blev det i alla fall.

Men den får ni se senare, för ännu är den inte redigerad.

Nellie


 

Av Nellie Hornesjö - 27 januari 2011 13:20

Lite kallt var det idag, men eftersom solen sken och valparna nu rör på sig hela tiden de är ute så fick de vara ute i ca 15 minuer. Vi tar dem nu direkt efter maten så alla bajsar och kissar ute och det är rätt  skönt att slippa några högar inomhus. En liten film blev det.


 

Av Nellie Hornesjö - 27 januari 2011 08:41

Härliga tider är det nu. Jag sover med mina kompisar och slipper helt tänka på mina ungar under natten. De sover också jättebra, vaknar vid 5.30, då matte går ner och ger dem mat. Sedan när de har ätit färdigt får jag gå in till dem och äta upp de smulor som är kvar och då passar de på att snutta på mig, de drar och sliter i mina tuttar, inte så skönt men jag accepterar det i alla fall. Jag brukar alltid få en stor morot när jag är klar med valparna och så även idag, matte passade då på att släppa ut mina ungar i köket tillsammans med Olga Opus och Qling. Det var jätteskönt att få ligga och äta moroten utan att behöva har massa ungar klättrande på mig. Detta fick nu de andra ta hand om.

 

Pappa Qling med Svante

Pappa och faster hjälps åt  Olga tar gärna hand om allt själv    här pysslas det om   Pappa Qling blir lite förnärmad när ungarna letar tuttar   Farfar Opus gillar att få vara barnvakt   Härligt är det att få ligga ner och låta ungarna klättra   Farfar håller kollen    Pappa och Farfars hjälps åt att sköta de små     Olga vill hellre ha dem på magen   Pappa Qling vill också vara med  Olga är så snäll, valparna får göra precis vad de vill    Pappa Qling är också snäll, men vill leka lite hårdare lekar            

Kom igen då

  Mina söta barnbarn, tror jag att Opus tänker     

När de hade lekt nästan en timme på köksgolvet, somnade de alla inne i sin lilla koja.

Jag var supernöjd med mina barnvakter, måste ju få lite tid för mig själv ibland.

Ha en bra dag

Nellie 

Av Nellie Hornesjö - 26 januari 2011 12:31

I morse när matte skulle städa i valphagen så delade hon upp valparna för annars ska alla vara med och dra och slita i moppen.

Olga som är en duktig barnvakt fick Smilla, Sune och Svante att leka och pyssla med. Matte moppade och tok kort samtidigt.


 

Av Nellie Hornesjö - 26 januari 2011 08:12

Att lägga ut en bild på FB är kul och att få så många som kommenterar en bild är ännu roligare, På bara ett par timmar så var det en massa kommentarer till denna bild.

  

Några av kommentarerna är så härliga så jag lägger ut en del av dem här:


  •  
    • Oh so Cute!!!'adore !!!

          trop mignon !!!!!    

    • How lovely !!!! 

    • Preciosos !!!!!

  •  
    • I loved it!!!!
      Cute, cute babies! Congratulations!

  •  
    • L-O-V-E-L-Y!!!!! :D

  •  
    • I need some of those ;)

  •  
    • ADOREI!!!!!!!

  •  
    • they are lovely

  •  
    • excellent !!!!! ;-)

  •  
    • How sweet!!! ;-))))) 

    • Lovely !!!

  •  
    • How cute is that

  •  
    • so sweet!!!!!!!I love!!! 

    • Thay are soooooo sweet! Like toys!!!

  •  
    • Ich hab die Kleinen esrt garnicht gesehen. Wie süß ist das denn?

    • so sweet! 

    • dont they look absolutely adorable

  •  
    • Genial!

  •  
    • Awe bless them:-)

  •  
    • stupenda!!!

  •  
    • awwwwwww bless em little lovies !!

  •  
    • oooo this is so lovely :)

  •  
    • aww i want some coats like that they are so

  •  
    • That is so cute how long did they stay on ? What a great photo

    • Love the photo. So cute.

  •  
    • How cute!

  •  
    • they look like their auditioning for Sargent Lonely Hearts Club Band

  •  
    • Love the photo, and those little jackets....love em

  •  
    • That is the cutest thing I've ever seen!

  •  
    • aaawwww..little snow babies..the jackets are cute

  •  
    • So sweet ))))))

  •  
    • lovely ♥♥♥

  •  
    • Oh my god! They are sooo cute ♥

Bilden sa tydligen väldigt mycktet.

Av Nellie Hornesjö - 25 januari 2011 11:05

Det var precis så matte sa i morse när hon tittade ut. Förstår ju att hon tänkte "ska inte valparna få gå ut idag". Det får vi se, ännu har vi inte kommit så långt i alla fall.

Idag var det min mammas tur att få ta hand om en av mina valpar, gissa om hon njöt, hon har ju längtat efter detta sedan de föddes, men då har både jag och matte sagt nej, inte för att hon är dum, men hon skulle nog inte gärna ha lämnat tillbaka dem till mig. Som vanligt fotograferade matte så idag blev det ett litet kort bildspel på dessa två.


 

Ovido - Quiz & Flashcards