Alla inlägg under oktober 2009

Av Nellie Hornesjö - 29 oktober 2009 07:15

Det är inte ofta jag har tid att gå in här och skriva. Men idag tänkte jag bara berätta att även jag har börjat löpa. Matte kände sig nog lite besviken att hon inte väntade med att börja para morsan med Qling, det var ju jag som var tänkt som hans första dejt, men som jag hörde morsan säga, inte lätt för två blåbär att få till det, inte för att jag fattar vd hon menar.

Men jag är nog inte så ledsen i alla fall för jag får vara med morsan nu, bara hon och jag och gissa om vi gymnastiserar om dagarna.

So long/Lycka

Av Nellie Hornesjö - 17 oktober 2009 16:44

Nu är jag precis som vanligt igen.

  

Vet ni vad jag hörde min husse säga "Nu märks det att Nellie är frisk igen, för nu står hon här och tigger. Klart att jag tigger, jag gillar ju mat och måste ju få ta igen det som jag har förlorat, fattar dom inte det.

Så nu ser de mig som vanligt igen med tungan slickande om nosen.

Nellie

Av Nellie Hornesjö - 15 oktober 2009 08:18

Nu har min matte bestämt att även jag ska ha en egen blogg. Det är väl kul, men jag undrar bara hur jag ska hinna med att skriva här. Men idag gör jag ett försök eftersom jag är dålig och inte har så mycket att att göra.

  

Ungefär som jag ser ut på kortet känner jag mig idag, hängig och slö, har kräkts hela natten. Det började med att jag ratade maten igår, något som verkligen gjorde min matte orolig, för jag älskar ju mat och är den som tjatar mest på att få maten först. När vi skulle få vår mat igår så var jag som vanligt framme och tjatade, men så fort maten var serverad så började jag må illa och ville bara ut. Matte tog då bort maten och släppte ut mig och trodde nog att jag skulle vilja ha den när jag kom in, men inte ville jag det.

Matte som också är sjuk just nu har haft det jobbigt inatt, för hon kan ju inte sova när hon märker att någon av oss hundar är sjuka och jag har nog hört hur hon har sagt till husse att det gör så ont i henne när hon märker att jag mår dåligt. Men jag har i alla fall försökt visa att jag kan dricka, men det kommer upp igen. Matte har sagt att om jag inte visar tecken på att sluta så får hon ringa till veterinären./Nellie

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards