Alla inlägg under november 2010

Av Nellie Hornesjö - 28 november 2010 08:47

Gissa om jag gillar att ha valpar i magen, då får man nästan göra precis som man vill och jag får en massa godsaker att äta. Husse skämmer bort mig så mycket så att till och med matte försöker säga ifrån, men han bryr sig inte och det är ju jag glad för.

Matte säger att jag börjar bli lite bred över ryggen nu, men magen är så liten så, men det är bra säger matte för hon vill inte att jag ska få för många valpar, hon säger att en två tre vore toppen för mig nu när det är första gången.

Kommer tillbaka och berättar mer nästa vecka.

Nellie

Av Nellie Hornesjö - 19 november 2010 09:38

Idag har jag varit hos veterinären. Det var jättekul. Först när jag kom dit så var den en vacker schäfferhane som ville uppvakta mig, men jag brydde mig inte ett dugg.

Sedan fick jag gå in i ett rum och där stod det en brits som jag skulle upp på. Sköterskan som var där inne var jättegullig och blev så förtjust i mig, hon fick en massa pussar.Det syns väl att jag myser när hon står och håller om mig.

Men sedan var det lite läskigt för då skulle jag ligga på rygg och få en iskall gele på magen,  men det gick rätt fort för så fort veterinären hade satt sin apparat mot min mage så sa hon "ja här har vi en och en till och sedan ser jag en här också, så tre stycker ser jag i alla fall.

Såg att både matte och husse blev jätteglada. Så när jag kom ner på golvet så började jag att dansa en glädjedans   

När vi kom ut i väntrummet och matte skulle betala så var det en liten söt vavva på 6 månader, hon var som en liten råtta och trodde att hon skulle skrämma mig, hon sprang rakt emot mig och morrade för fullt, men sådana småskitar bryr jag mig inte om, så hon fick väl stå där och skälla och jag vände mig om och gick.


Men nu vet ni i alla fall att det finns några små parvlar i min mage.

Nellie  

Av Nellie Hornesjö - 14 november 2010 12:28

Jag vet inte hur länge det tar innan matte säger "hurra, Nellie är med valpar". Idag är det i alla fall 17 dagar sedan vi hade våran dejt och jag har verkligen ändrat beteende säger matte. Jag tycker inte att den gamla vanliga maten är något god, men får jag blodpudding då äter jag med god aptit. Idag har matte trimmat och gjort mig fin i alla fall, hon har trimmat bort en massa päls och sedan har hon också rakat hela min mage. När matte gjorde det så var det husse som höll upp mig så att matte skulle komma åt på rätt sätt och då hörde jag matte säga till husse "hon har i alla fall röda vårtor" hm, jag undrar vad hon menade med det, men det har väl något med min dräktighet att göra (om det nu finns något i min lilla mage) Hörde i alla fall matte säga detta med en glad ton.

Matte berättade för mig att när jag har gått i ungefär 28 dagar då ska vi till veterinären igen, den där som jag nu har varit hos två gånger den senaste tiden, matte är ju så glömsk så först var vi där och vacc. mig och så dagen efter så kom hon ihåg att jag måste ögonlysas också. Men  de är så snälla hos veterinären så jag går gärna dit igen, men det blir nog inte lätt att få mig att ligga och slappna av när de ska titta om det finns valpar i magen, för att ligga på rygg på befallning det är inget som jag gillar. Men känner jag matte och husse rätt så blir de väl de som vinner och jag får ligga där och bli undersökt.

Hej svejs leverpastej, på ett tag.

Nellie

Av Nellie Hornesjö - 13 november 2010 10:58

Tiden går och man hinner inte alltid med. Så känns det när jag själv tittar in på bloggen och ser att min matte inte talar om för er vad som    händer här hemma.

Jag vill i alla fall berätta att jag för ett par veckor sedan var med om min första dejt. Det är väl inget att skryta om, men matte blev i alla fall lite stolt eftersom jag så gärna ville vara med på detta.  Hon har ju försökt att få till en parning mellan mig och Opus två gånger tidigare och visst har jag varit villig, men på något vis har Opus inte velat, vet inte varför, jag som är så snygg, men visst är jag lite gnällig ibland och har säkert sagt till honom att jag inte hade riktig lust att ställa upp.

Men denna gång var det Qlings tur att få visa sin manlighet för mig och där var det ord och inga visor, jag ställde upp mig och han fullbordade vår parning direkt.  Det blev bara en parning denna gång för matte tyckte att jag var så jobbig. Men visst, att vara med på att bli parad är väl ingenting, men sedan ska man behöva stå där och vänta rumpa mot rumpa innan killen behagar svälla av och det hade jag ingen lust med, så efter en fem minuter så tänkte jag gå därifrån, men ack vad jag bedrog mig, vi satt ju fast.  Matte blev lite orolig för att jag skulle göra illa både mig själv och Qling så hon satt sig framför mig och matade mig med godis i 40 minuter, klart att hon inte hade lust att göra detta en gång till. Så nu får tiden utvisa om vi hade någon tur med avelsplaneringen.

Återkommer när vi vet mer.

Presentation

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards