Direktlänk till inlägg 24 februari 2011

Bus i snön

Av Nellie Hornesjö - 24 februari 2011 11:02

I natt fick Smilla sova hela natten hos husse och matte, lite avis blir jag faktiskt, men det är väl som vanligt att bara gilla läget.

Det var kallt i morse också, men då fick i alla fall Smilla springa ut och kissa, det tar ju inte så många minuter innan hon är klar.

Sedan sov hon en timme och så var det bus igen med Qling och Olga, det är dem hon gillar att leka mest med.

Sedan blev det utgång efter lunchen och då var vi alla ute och lekte, men så ville matte ta lite kort på Smilla och då tyckte hon att vi var ivägen, så hon skickade in oss alla utom Opus, så att matte kunde få fånga med kameran när Smilla lekte för sig själv, något hon är jättebra med både ute och inne.

  

Snabba dig på nu matte, jag vill leka och har inte alls någon lust att vara kvar här.

Först tänker jag klättra och springa nerför, det är kul Matte stå inte där och skratta åt mig, jag har ju så himla roligt    Jag kan bara inte få nog av att hoppa och skutta En snöboll, den ska jag försöka ta, men vad händer, den går sönder, men den var rolig i alla fall     

Du ser matte att när jag har suttit stilla för länge då behöver jag vifta med hela kroppen, men shit var roligt jag har. 

  

Kom farfar, jag har hittat en leksak, men den är ju alldeles hård av kylan, men jag ska ha fram den i alla fall. Nej, den var inte så kul och nu börjar jag faktiskt bli rätt trött, så jag tror jag sätter mig ner och vilar lite

  

Faktiskt ganska skönt det också. Nu hör jag att matte ropar på mig, så jag ska nog gå in och sova lite middag.



 
 
Ingen bild

Christina

24 februari 2011 16:44

Härligt att se bilder på Smilla här från vår skidresa i Österrike. Ses om en vecka.
Kram från fam Abrahamsson

 
Ingen bild

Ia

24 februari 2011 17:05

Hej hela familjen
Klart jag sätter ut kort på er snygga Smilla så ni får vara med henne fast hon just nu befinner sig hos oss. Längtar till ni kommer.
Ia

 
Ingen bild

Lotta Hornesjö

25 februari 2011 10:04

Ha...ha.....ha....ha... Längtar du, Inger, att bli av med "bruden med klös"`?????
Ja, det blir nog en riktig "jobb" hund av henne.
Med det go som lille Smilla verkar ha, blir det nog en Vilsårchampinjon av henne :))
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nellie Hornesjö - 3 mars 2011 16:13

Så är då lilla Smilla på väg hem till Malmö och jag måste erkänna att det blev inga tårar för familjen som hämtade henne var så underbara och allt kändes så rätt. Man såg direkt att det uppstod kärlek mellan Smilla och matte och även barnen var så ...

Av Nellie Hornesjö - 3 mars 2011 06:50

Idag vid ca 11-tiden kommer familjen från Skåne för att hämta hem sin lilla Smilla. Oj, vad tomt det kommer att bli utan henne, men som matte säger, vi föder inte upp hundar för att spara utan för att göra andra glada och lyckliga. Matte har i alla...

Av Nellie Hornesjö - 1 mars 2011 07:09

Ibland hinner man inte med och så kan det även vara med bilderna som jag tar.    Bilden ska föreställa Smilla i språng, men med alla hennes snabba rörelser och en felinställd kamera, så blir det så här. Men roligt hade vi som vanligt ute och ho...

Av Nellie Hornesjö - 28 februari 2011 07:50

Nu springer dagarna iväg och snart flyttar även lilla Smilla, känns faktiskt lite vemodigt, denna tjej har blivit en sådan härlig liten flockmedlem. Hon har verkligen allt, skönhet, lekfullhet, mysighet. Alla som har varit här och sett henne förund...

Av Nellie Hornesjö - 27 februari 2011 16:22

Idag har vi haft besök av Pia och hennes familj. Malin har länge velat komma och se valparn och nu var det ju viktigt att de hann komma innan lilla Smilla åker hem till sitt hem.   Lillbrorsan Martin tyckte att hundarna var gulliga, men det fick rä...

Ovido - Quiz & Flashcards