Direktlänk till inlägg 26 februari 2011

Nu finns det lite bilder på oss

Av Nellie Hornesjö - 26 februari 2011 13:08

Det är en härlig dag idag och solen bränner, så vi får vara ute så mycket som möjligt. Matte passar på att fota lite då och då, men har bestämt sig för att dela upp bilderna med Smilla.

  Jag älskar att smyga på de andra hundarna

Hoppa är också något som jag gillar

   

Skutta runt och dansa är jag bra på, matte säger att det inte är ofta som Smilla har fyra fötter i backen 

  Nej se här, nu ska jag lära mig stå på händer   Sedan gillar jag att jazza runt     Att ta backarna nerför har jag lärt mig och tycker att det är lätt som en plätt, fort går det.  

Matte sa när hon såg det här kortet, hm, undrar om det är lite känguru i denna lilla dam.

Jag gillar ju också att leka med mina pappa och så här gör vi när vi leker.

      

Japp pappa, jag ska stanna kvar, så nu kan du släppa taget om mig

Jag gillar också min mormor, hon är alltid snäll mot mig

  Mormor, vad gör du?   Hör du inte att jag frågar dig om vad du gör   Verkar inte som om hon har tid att lyssna på mig idag  

Får väl försöka titta efter vad det finns i snögropen.

Någon som jag verkligen älskar att leka med är min faster Olga, hon är lika knasig som min pappa och alltid full i bus. Men hon är snäll och det gör inte alls ont när hon leker sina hårda lekar med mig.

  Titta nu på mig lilltjejen så ska jag lär dig hur man dansar

Vad gillar du min stil, tror du att du hinner lära dig dansa på det här viset innan du ska åka hem till Malmö på torsdag.

Jag vet inte om jag hinner, det är ju så mycket att lära sig just nu. Matte har sagt att det viktigaste nu är att jag kan gå fint i koppel och det har jag bevisat att jag kan.

Tänk att min morbror Nemo var så rädd för mig och mina syskon, men nu har han lärt sig att gilla mig ordentligt, får till och med en och annan puss av honom.

  Han är rätt cool den här killen, så jag brukar vilja leka med honom, men som sagt det är inte alltid han vill, han gillar precis som min mamma att vara lite för sig själv ibland

Han luktade i alla fall på mig idag, men sedan fick det vara nog tyckte han och satt nosen i snön.

Vår husse han bara sopar och sopar för att få bort snön och det gillar jag när han gör, för att få leka med borsten är nog ett av mina roligaste lekar. Husse han är så snäll så han leker med mig en stund och låter arbetet få vila.

                          

Tycker ni inte att det var en rolig lek. Det tyckte i alla fall min lilla dotter Smilla.

Nej nu orkar inte matte sitta här och uppdatera längre.  Men ha en bra fortsatt dag, för det tänker i alla fall jag ha.

Nellie

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nellie Hornesjö - 3 mars 2011 16:13

Så är då lilla Smilla på väg hem till Malmö och jag måste erkänna att det blev inga tårar för familjen som hämtade henne var så underbara och allt kändes så rätt. Man såg direkt att det uppstod kärlek mellan Smilla och matte och även barnen var så ...

Av Nellie Hornesjö - 3 mars 2011 06:50

Idag vid ca 11-tiden kommer familjen från Skåne för att hämta hem sin lilla Smilla. Oj, vad tomt det kommer att bli utan henne, men som matte säger, vi föder inte upp hundar för att spara utan för att göra andra glada och lyckliga. Matte har i alla...

Av Nellie Hornesjö - 1 mars 2011 07:09

Ibland hinner man inte med och så kan det även vara med bilderna som jag tar.    Bilden ska föreställa Smilla i språng, men med alla hennes snabba rörelser och en felinställd kamera, så blir det så här. Men roligt hade vi som vanligt ute och ho...

Av Nellie Hornesjö - 28 februari 2011 07:50

Nu springer dagarna iväg och snart flyttar även lilla Smilla, känns faktiskt lite vemodigt, denna tjej har blivit en sådan härlig liten flockmedlem. Hon har verkligen allt, skönhet, lekfullhet, mysighet. Alla som har varit här och sett henne förund...

Av Nellie Hornesjö - 27 februari 2011 16:22

Idag har vi haft besök av Pia och hennes familj. Malin har länge velat komma och se valparn och nu var det ju viktigt att de hann komma innan lilla Smilla åker hem till sitt hem.   Lillbrorsan Martin tyckte att hundarna var gulliga, men det fick rä...

Ovido - Quiz & Flashcards