Direktlänk till inlägg 22 februari 2011

Fullt ös medvetslös

Av Nellie Hornesjö - 22 februari 2011 08:24

Ja ja, som ni alla förstår så handlar det inte mycket om mig längre, fast det är min blogg. Men jag har full förståelse för att det nu bara kommer att handla om Smilla fram till den 3:e mars. Jag själv gör ju inte så mycket med min valp längre, det har jag överlåtit till de andra hundarna i flocken. Om jag ska vara riktigt ärlig så tycker jag bara att hon är jobbig. Men som matte säger, jag har i alla fall bevisat att jag var en toppenmorsa under den tid då valparna måste ha mig och då får man väl vara nöjd, eller hur.

Igår kväll efter maten så blev både husse och matte så där läskigt trötta, de tittade på TV som de alltid gör, först är de "Vem vet mest" och efter detta är det "Halv åtta hos mig", men vad detta program tog vägen igår det visste varken husse eller matte, båda sov i varsin fotölj och vaknade lagom till Gynekologen skulle börja. Men något de då hade glömt var ju att lilla Smilla inte hade haft sin lektid, så även hon sov så gott fortfarande när matte och husse gick upp vid 22-tiden. Men klart att hon ville leka, hon vaknade så fort de hade kommit upp på övervåningen och sedan var det fullt ös fram till kl 00.30, inte kunde matte sova, hon låg däruppe och lyssnade på Smilla som nu tog igen alla de timmar hon hade sovit, men sista gången matte tittade på klockan var 00.35 och sedan somnade i alla fall hon, vad Smilla gjorde det är det ingen som vet, jo jag naturligtvis, men jag säger inget.

Klockan fyra vaknade matte av att hon hörde Smilla sjunga, så hon puffade på sovande husse och sa, nu är det din tur att göra något, så han gick ner och hämtade upp henne till dem. Matte drog täcket över huvudet och lät Smilla busa omkring i sängen, men så somnade hon i alla fall efter en stund och sov till kl 07.00 då husse tog ut henne för morgonkisset. Matte bara sitter och skrattar åt Smilla när hon leker, hon har en petflaska som hon tycker är jättekul, den är ju större än henne men hon tar den i korken och springer runt och slänger den i köket, hon har även sina möss som blir levande när hon leker med dem. Hon är helt otroligt säger matte med att kunna leka för sig själv.

  

Men efter allt bus så blir hon så trött och kryper då upp i sin korg och sover så sött och vaknar inte av det värsta oväsen.

Det var lite som matte hade att rapportera om från natten/morgon.

Mig har hon väl knappast nämt idag, men jag säger som alltid, jag mår toppen.

Nellie

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nellie Hornesjö - 3 mars 2011 16:13

Så är då lilla Smilla på väg hem till Malmö och jag måste erkänna att det blev inga tårar för familjen som hämtade henne var så underbara och allt kändes så rätt. Man såg direkt att det uppstod kärlek mellan Smilla och matte och även barnen var så ...

Av Nellie Hornesjö - 3 mars 2011 06:50

Idag vid ca 11-tiden kommer familjen från Skåne för att hämta hem sin lilla Smilla. Oj, vad tomt det kommer att bli utan henne, men som matte säger, vi föder inte upp hundar för att spara utan för att göra andra glada och lyckliga. Matte har i alla...

Av Nellie Hornesjö - 1 mars 2011 07:09

Ibland hinner man inte med och så kan det även vara med bilderna som jag tar.    Bilden ska föreställa Smilla i språng, men med alla hennes snabba rörelser och en felinställd kamera, så blir det så här. Men roligt hade vi som vanligt ute och ho...

Av Nellie Hornesjö - 28 februari 2011 07:50

Nu springer dagarna iväg och snart flyttar även lilla Smilla, känns faktiskt lite vemodigt, denna tjej har blivit en sådan härlig liten flockmedlem. Hon har verkligen allt, skönhet, lekfullhet, mysighet. Alla som har varit här och sett henne förund...

Av Nellie Hornesjö - 27 februari 2011 16:22

Idag har vi haft besök av Pia och hennes familj. Malin har länge velat komma och se valparn och nu var det ju viktigt att de hann komma innan lilla Smilla åker hem till sitt hem.   Lillbrorsan Martin tyckte att hundarna var gulliga, men det fick rä...

Ovido - Quiz & Flashcards