Direktlänk till inlägg 21 februari 2011

Vart tar allt vägen

Av Nellie Hornesjö - 21 februari 2011 09:14

Godmorgon alla mina bloggare. Ännu en solig dag med lite snöflingor i luften.

Något som har fått mig att undra är, först försvinner mina valpar men inte bara dem, utan alla mina härliga förmåner som jag har haft under denna tid både som dräktig och valpmamma.

Visst får jag ligga och gosa i mattes knä fortfarande, men nu är det inte bara jag som får alla rester av mat för då säger matte "du blir för tjock", men jag fattar ingenting, för bara några veckor sedan tyckte jag att hon sa "ät nu ordentligt så att du inte blir för smal",  ja ja, nog tycker jag att dessa människor är lite konstiga ibland. Undrar faktiskt om de tänker på vad de säger.

Min lilltjej Smilla är ju kvar och hon är så duktig tycker matte, sover nästan hela natten i sin lilla korg, men i morse så vaknade hon redan kl. halv fyra och då tyckte husse att det var bättre att hämta upp henne så att hon inte skulle väcka oss andra. Så hon blir allt lite bortskämd, hon sover så gott i mattes och husses säng.  Vad matte tycker är lite jobbigt just nu är att hon inte gillar att äta ensam, så de där valpkulorna vill hon bara inte ha, men med köttfärs i så går det i alla fall bra att även få i sig några av kulorna.

Hon gillar i alla fall att vara ute och leka med oss stora och det är kul även för mig, ute leker jag gärna med henne, men inne tycker jag att hon kan hålla sig undan, tycker bara att hon är jobbig när hon springer och jagar mig.

Matte säger att hon snart kommer att sluta hjälpa mig att skriva på den här bloggen, men några rader då och då blir det väl innan Smilla åker hem, för fast Smillas matte och husse är i Österrike så finns det ju internet och de vill säkert se och höra hur det går för deras lilla tjej.

Men nu har inte matte tid längre, för Smilla har vaknat och då måste hon gå ner och släppa ut henne.

So long

Nellie

 
 
Ingen bild

Freddan

21 februari 2011 11:57

Tjing!
Härligt att dina små är flygfärdiga! Vi kommer att sakna dessa rader när även Smilla har flyttat!Är så roligt att se bilder och läsa texten!
Ha det bra och hälsa all i huset.
So long, Freddan & Bobbo

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nellie Hornesjö - 3 mars 2011 16:13

Så är då lilla Smilla på väg hem till Malmö och jag måste erkänna att det blev inga tårar för familjen som hämtade henne var så underbara och allt kändes så rätt. Man såg direkt att det uppstod kärlek mellan Smilla och matte och även barnen var så ...

Av Nellie Hornesjö - 3 mars 2011 06:50

Idag vid ca 11-tiden kommer familjen från Skåne för att hämta hem sin lilla Smilla. Oj, vad tomt det kommer att bli utan henne, men som matte säger, vi föder inte upp hundar för att spara utan för att göra andra glada och lyckliga. Matte har i alla...

Av Nellie Hornesjö - 1 mars 2011 07:09

Ibland hinner man inte med och så kan det även vara med bilderna som jag tar.    Bilden ska föreställa Smilla i språng, men med alla hennes snabba rörelser och en felinställd kamera, så blir det så här. Men roligt hade vi som vanligt ute och ho...

Av Nellie Hornesjö - 28 februari 2011 07:50

Nu springer dagarna iväg och snart flyttar även lilla Smilla, känns faktiskt lite vemodigt, denna tjej har blivit en sådan härlig liten flockmedlem. Hon har verkligen allt, skönhet, lekfullhet, mysighet. Alla som har varit här och sett henne förund...

Av Nellie Hornesjö - 27 februari 2011 16:22

Idag har vi haft besök av Pia och hennes familj. Malin har länge velat komma och se valparn och nu var det ju viktigt att de hann komma innan lilla Smilla åker hem till sitt hem.   Lillbrorsan Martin tyckte att hundarna var gulliga, men det fick rä...

Ovido - Quiz & Flashcards