Alla inlägg den 17 januari 2011

Av Nellie Hornesjö - 17 januari 2011 18:14

Valparna är nu i det stadie att de ska lära sig livets svåra gåta och det gör de bäst med att leka mycket hårda lekar med varandra. Nellie håller ett vakande öga på dem hela tiden så att de inte går för långt, men ännu har hon inte behöft att gå emellan utan låter de själva få visa vem som vinner.  Härligt är det att få vara med och se detta.


Av Nellie Hornesjö - 17 januari 2011 16:36

I bland kan det vara skönt med lite avlastning för mig, tycker matte och då skickar hon in någon av mina kompisar till valparna. Olga är så snäll och lyfter på benen så att mina småttingar ska kunna känna efter om det finns någon mjölk i hennes tuttar.


 
 
 

Av Nellie Hornesjö - 17 januari 2011 08:09

God morgon. Tyvärr blev det inga flera uppdateringar igår som matte lovade, matte mår inte så bra och tycker till och med att det är jobbigt att sitta framför datorn. I natt har jag och mina småttingar sovit i köket, det var jättemysigt, matte la fram fårskinnsfällen till oss och på den la vi tillsammans och somnade.  Matte säger att vi har varit så lugna och tysta i natt och det var hon glad för, men hon kunde ändå inte sova för hon hostar en massa, men det var ju bra då att vi slapp bli störda av detta.

När matte kom ner i köket klockan 6.30 i morse så sov alla så gott.

  

Visst har vi det mysigt på vår varma fäll

Matte tog ett kort på Siri och Smilla tillsammans. En av dem är tingade, men eftersom inte matte och husse har hunnit komma hit ännu så är vi inte säkra på vilken de ska ha. Båda är jättefina och framåt, så det är svårt även för mig att säga vilken jag tycker att de ska ha. Vi får hoppas att de snart kan bestämma sig, för det är flera som har hört av sig om valparna och vill veta vilka som finns kvar.

   

Båda har superfina huvuden. Jag ser en likhet i Smilla och vår snygga Olga

Nej, nu säger matte att hon inte orkar sitta här och skriva längre, så vi får se om hon kanske kan ta någon liten valpfilm idag som vi kan lägga ut under dagen.

Nellie

Ovido - Quiz & Flashcards